En dröm

Ni vet hur man kan tycka att en dröm är för verklig även om allt i drömmen, inte har hänt! En sån dröm, drömde jag inatt.

Jag kliver av bussen, i hällesåker, där en kompis möter mig.. Vi börjar gå på den lilla landsvägen ner mot min mormors hus och pratar om allt o inget. Plötsligt hör vi ett pip från huset och ser en stor eldsvåda, äta upp huset. Jag vet att mormor, mamma och en massa andra människor är i huset. Jag tar i med all min kraft för att springa så snabbt jag bara kan. När jag kommer fram till huset så kommer 2 män och stödjer mormor med varsin arm. Hon och alla andra är ok! 

Hon lägger sig i sängen och jag bredvid, hon tar min hand och pussar på den, jag gör samma sak. Hon mumlar lätt och jag känner hur hon försvinner mer o mer. 
Till slut finns hon inte mer! 

Denna drömmen hade inget med min mormors riktiga bortgång att göra! Ville bara skriva ner den nånstans. 

Puss 

Sista bilden på mig o mormor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0