Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Jag skulle vilja säga att jag inte direkt är troende - samtidigt som jag på ett sätt tror på ett liv efter döden. Men är man troende då? Nåja.. Jag tror inte på gud iaf, har aldrig gjort o kommer heller aldrig göra.
Min mormor har alltid vart troende, inte i högsta grad, men troende. Hon har på ett eller annat sätt försökt få oss till det oxå, men hon har aldrig lyckats då både jag o mina syskon alltid har haft en stark vilja när det kommer till såna saker. Eller vi har väl alltid haft en stark vilja överlag både på gott och ont.

Livsfilosofi har jag väl inte heller direkt men jag försöker ta dagen som den kommer. Har aldrig vart bra på att planera och inte har jag vart skärskilt bra på att ha kalender heller.

Vad är meningen med livet?
Vad gör oss lyckliga?
Var det verkligen bättre förr?
Är gräset grönare någon annanstans?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0