Jobb

Jag vill ha ett jobb.

Ett jobb som jag trivs med och som gör att jag mår bättre i mig själv än vad jag gör nu. Just nu kan jag erkänna att jag inte har någon som helst motivation då mitt cv ser ut som skit, rent ut sagt. Men de kan inte bli bättre och det vet jag. Jag ångrar mig som fan att jag ens skolkade i skolan, att jag sket i allt runt omkring o gjorde vad jag ville. Hade jag fått en chans att ändra allt det så, tro mig, det hade jag.

Jag har aldrig varit bra i skolan, mer än på engelska. Jag hade 60 poäng när jag gick ur nian. Inget jag är stolt över. Men jag har gett mig fan på att jag ska klara av skolan, hur svårt det än skulle vara och hur lite motivation jag än hade. jag klarade nians matte när jag var 21. Nu har jag precis slutat på gymnasiematten, ska bara göra ett prov sen är den avklarad. I grunden är jag undersköterska, med G i alla ämnen. Även om det inte är högsta betyg så är jag stolt för jag klarade min utbildning med nöd o näppe.

Jag försöker söka jobb, men mitt självförtroende sänks på en sekund. Så fort jag ser en arbetsgivares krav så mår jag skit inombords, nästan så jag vill spy. Jag blir arg på mig själv för att jag känner så. För att jag tillåter mig själv att ens kunna känna så.



Jag vet inte om jag någonsin kommer må bra i mig själv, för att kunna ge mig själv en spark i röven och verkligen ge allt. Dock har jag aldrig varit bra på att ge allt. Jag har aldrig riktigt lyckats med något. Är inte stolt över mig själv och jag hatar mitt utseende. Jag tycker inte jag är vacker, underbar eller något annat liknande.
That´s it!

Många gånger har jag börjar gråta pga av dåliga tankar.

Jag tillåter att mina negativa tankar och folks kommentarer komma till mig. Jag tar åt mig, fast jag inte vill. 

Allt detta är sjuuuukt jobbigt. 

Puss, vi hörs. ♥ 

Kommentarer
Postat av: Lina - Kom in till mig!

Aa, känner igen mig i vad du skriver. Har också haft ett helvete med att få bra betyg i skolan (eller betyg överhuvudtaget!). Sen jag tog studenten 2007 har jag haft ständig ångest över hur jag ska "lösa" mitt liv, men nu ska jag plugga upp mina betyg + få en USK utbildning med början i höst. Finns det inte många jobb som undersköterska? Det behövs väl alltid. Hoppas du hittar ett jobb snart, och aldrig glömmer att allting faktiskt löser sig så småning om! (Och du, du är inte ett dugg ful!!)

2011-06-18 @ 01:06:20
URL: http://inteidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0