Orkar inte!!

I över 1 år har jag haft problem med min mage.. En så kallad "orolig mage", vilket innebär att jag inte kan äta vadsomhelst utan att springa på toa direkt efter jag har ätit. Sjukt jobbigt, tills för ett tag sen.. Då googlade jag på just orolig mage och hittade ett pulver kallat "Sunwic". Det är ett pulver med kostfibrer i och det har hjälpt, fram tills för några dagar sen. Nu har det blivit precis som innan jag ens hittade pulvret och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag hatar min mage och har nu blivit rädd för att äta. Jag hatar att ha ont i magen!!

Förra året började min läkare en utredning på mig och min mage men jag tyckte de gick lite för långt då de ville att jag skulle göra en sak jag inte skulle kunna tänka mig att göra, vilket jag nästan ångrar idag.. Men det är lätt att vara efterklok, eller hur?!

Har ni några bra tips på vad jag kan göra/äta/dricka för att min mage ska bli bättre?
Dela med er, snälla!!!

Kommentarer
Postat av: eleonor Sjöberg

Det låter lite som min amge som jag hade innan jag blev sjuk.

Har du gjort tarmbiopsi eller gastrokopi på din mage har d u kollat magsår, gluten, laktos?

Jag är gluten, hade diaree, hård i magen, illa mående ont i magen från och till olika alla dagar. Det tog ett blodprov och visade sig att det var det jag hade.

Min pojkväns syster har gluten och hade samma problem som jag. De tog blogprover och allting men de hittade ingt. Tillslut fick hon äta olika saker och berätta hur hon kände och det visade sig att hon är veteallergiker (gluten)

2011-07-12 @ 23:48:10
URL: http://sjoobergeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0