dag 4 – mina mål/drömmar/önskningar

Jag har rätt svårt att se vad mina mål och drömmar är. Jag har nog aldrig riktigt haft någon dröm, mer än att få åka till till New York eller simma med delfiner, men mer än så har jag inte. Mitt mål just nu är att få ett jobb, jag skulle kunna jobba som precis vad som helst! fast helst av allt sitta bakom en kassa  
Vissa kanske tycker"fyfan, hur kan du tycka det är kul??" eller "är de verkligen DET du vill göra??". Det tog låååååååång tid för mig att inse vad jag verkligen vill göra, vad jag tycker är kul, utan att bry mig om vad någon annan tycker. Det är ju ändå mitt val och mitt liv. Men för att nå den drömmen så måste jag skapa mig mer erfarenhet och de tar på krafterna. Jag menar jag är 24 år och har aldrig haft ett jobb. Det suger! Jag hatar de! Som jag skrevi igår så ångrar jag verkligen att jag aldrig var i skolan (högstadiet) , hade jag varit de och gått ut med bra betyg så hade jag haft ett jobb idag! Dock gick jag heeelt fel linje på gymnasiet och det vet jag nu, men nu är de försent. Det finns inte en chans att jag kommer klara av att läsa alla kurser som ingår i handel och klara av de! Det finns många som jag känner som gick fel linje på gymnasiet. Vissa som har gått HR, jobbar inte alls med mat osv.

Det finns säkert fler som är lika gamla som jag, som inte har en aning om vad dem vill göra/ jobba med egentligen, men som har ett jobb för att de var duktiga i skolan. Själv har jag alltid hatat skolan, mycket oga mobbning men oxå för att jag alltid har haftproblem med matte och andra ämnen. Det ända jag tyckte om var englska. Språk har jag alltid haft lätt för medan matte har varit så svårt att jag alltid har fått gå hos en hjälplärare.

Hahahaha, ser nu att detta inlägget handlar mer om min skolgång än om mina drömmar och mål! Iaf, mina drömmar är att en dag väldigt snart få ett jobb där jag kan skaffa mig erfarenhet till att en dag få jobba som kassörska  och sen få upptäcka New York tillsammans med Peter ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0