dag 18 – min favoritbok och varför

Jag har alltid älskat o läsa, ända sedan jag lärde mig. Har betat av ett tusentals böcker i mina dagar. Har dock fastnat för självbiografier som Magdalena Graafs bok, Emma Jangestig (mamman ifrån arboga, som blev brutalt misshandlad och som förlorade sina barn Max o Saga) den läser jag nu och har läst den i ett par månader. Den är rätt seg att läsa, ärligt talat och sen är nog lite av en periodare när de kommer till att läsa.

Jag kommer ihåg när första Harry Potter. Jag fick boken samma jul och läste ut den på 2 dagar. Helt fast var jag. Detta med att läsa ligger verkligen i släkten. Farfar älskar o läsa, än idag och både mamma o pappa är likadana så jag vet var jag har fått de ifrån!

Så att välja bok är svårt, men de blir nog Magdalenas bok - "Det ska bli ett sant nöje att döda dig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0