dag 10 – vad det är som har format mig till den jag är idag.

Det finns rätt många anledningar till både hur jag var innan jag flyttade ner till Skåne och varför jag har blivit den jag är idag pga av personer som har hjälpt mig igenom allt här nere.


Jag måste erkänna att jag var lite av en slyngel innan. Gjorde vad jag ville, när jag ville utan att tänka på konsekvenserna av de. Jag har många gånger ångrat att jag aldrig var i skolan, att jag tjuvrökte och skolkade. Jag hade 60 (!!!) poäng när jag gick ur 9an. Nothing I am proud of. Jag gick bara på de lektionerna jag tyckte var roliga eller om jag inte hade något bättre för mig. Jag hade läxor men de var inte ofta jag gjorde dom. Jag var istället med mina storasyster och åkte runt. Lindome, kållered, mölndal och ibland in till Göteborg. Hade vi ingen att vara med, tog vi en buss åkte bara åkte runt tills vi tröttnade och åkte hem. Det är kanske inte i "värstingstadiet", men de fanns saker jag gjorde då jag önskar att jag inte gjorde.

2006 flyttade jag till pappa i knislinge. Började skolan, träffade Nina och Emelie. Jag följde med dom till resecentrum där alla "coola" hängde. Där träffade jag stoffe "shrek" första gången. Vi träffades för andra gången typ ett år efter de. Då kom han och 2 kompisar hem till mig när jag bodde i Sibbhult. Nina var oxå där och stoffe sa att han ville ha henne. Men de blev han och jag istället. Vi blev tillsammans och han gjorde mig till en bättre människa och han vet att jag är mycket tacksam för det. Ibland kan jag sakna den jag var innan men samtidigt inser jag att jag är vuxen nu. Någon gång måste man ta ansvar och växa upp. Man kan inte alltid bete sig som en liten skitunge. 

Peter har oxå haft en stor inverkan i mitt liv och även om vi inte har varit tillsammans mer än 1 år och 10 månader så har han ändå lyckats lugna ner mig betydligt mycket.

Så allt detta och lite till har skapat mig, den person jag är idag! I wouldn´t change for the world! Jag gillar den jag är och jag vet att jag borde tycka om mitt yttre mer än jag gör, men de är något jag jobbar på. It will take time, but it will come when I need it the most!

 
Madelen - 2011


Madelen - 1990

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0